askungen

jag drömmer om att bli skådespelerska.

bara för att jag lämnar sängen varje morgon, så stannar inte drömmarna där...

jag älskar att dagdrömma. jag älskar det hel-tokigt mycket.
i drömmarna är allting rosa och fluffigt. för det mesta.
när jag drömmer så ler jag för mig själv. jag går i takt till musiken som spelas i lurarna.
i mitt huvud är verkligheten inte särskilt verklig. men den är perfekt.
i mina drömmar ser jag mig själv på scenen.
oftast spelar jag teater eller sjunger ett starkt stycke ur min favorit-musikal.

i mina drömmar är jag lycklig. och ler mitt allra största leende.
i verkligheten strosar jag fortfarande runt i mina slitna skor och maskade strumpbyxor...
men jag har alltid mina rosa paj doftande drömmar och hopp större än jorden själv.

i mina drömmar, när jag strosar fram längs gatorna med VÄRLDENS BÄSTA musik i öronen,
stöter jag ihop med drömprinsen. jag ler och han ler tillbaka.

i mina drömmar är jag den enda karaktären jag inte har i min disney-filmsamling...
- jag är askungen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0