Ihålig

Alla har flera gånger under livet funnit att allt verkar bra tomt och meningslöst ibland.
Alla har även också märkt att det går över. Ditt liv är inte tomt och meningslöst.
Vad du känner är tillfälligt.
- Självklart håller du inte med mig.

Du befinner dig i ett svart hål, som beroendes på dess storlek kommer ta olika lång tid att komma ur. Hände det "hårt och snabbt" kommer det förmodligen vara över lika snabbt som det drabbade dig. ungefär som ett plåster.

Var det inte det kommer det ta lite längre tid att läka... men det värsta du kan göra är något impulsivt. så.... gör inte det. Låter jätte klyschigt att säga "tiden läker alla sår"...visst vissa ärr består... lyckan kommer och går...men det kommer alltid återstå.
(hihi, det är kul åh rimma...)

Ofta känner jag mig tom och mitt liv fullständigt meningslöst...
alla människor följer samhällets system...håller oss inom den ramen vi lärt att göra.
Varför finns vi? Vad är vi till för? Vad gör oss meningsfulla?

Jag har länge haft min tro att så länge jag håller mig själv aktiv och ser till att skratta så mycket som möjligt, träffa och lära känna så många olika människor som möjligt, så håller jag mitt liv meningsfullt... alla dagar är bra dagar, så länge det inte blir för många hemma framför tvn/datorn i soffan. Men även då kommer tomheten och gnager...den kommer tillbaka, det gör den.

Var beredd och känn dig lite "död" den tid det behövs, för snart känner du dig levande igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0