Idealisering

Ideal.
Ideal är ett ord som vi stöter på ofta.
Hur man "ska se ut", eller "vill" se ut. Hur man ska/vill vara.
Sen finns det också den DU faktiskt är.

Jag tänker inte sitta här och skriva hur uuunderbar just du är
och att du duger som du är osv... för det har du hört tidigare...
och det verkar inte ha hjälpt.

Jag har aldrig haft några så kallade "idoler" eller "förebilder" osv.
Men jag har haft ideal. Många. Och man vill så gärna vara det idealet.
Ta deras skinn och bara krypa in i det.. vara det.

Men sanningen att säga så är den här människan precis lika sugig som du.
Inte för att du är sugig, men för att alla är lika osäkra.
"Varför gillar han inte mig?" ..lr tom "Varför GILLAR han MIG??"

"Nääärsomhelst nu kommer han upptäcka att jag inte är så underbar som han tror att jag är..."

Jag ska inte säga att det faktiskt inte kan hända, för det kan det. Folk tröttnar.
Men går du inte med den attityden kommer folk med all säkerhet att, just det - tröttna.
Tycker du inte att du är underbar, så gör du det svårare för andra att inte hålla med dig.
Alla människor är olika. Alla letar efter något, men inte allt för ofta är det samma sak.

Var inte rädd för att suga lite, för först då kommer du äga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0