Att fela

Tänkte börja med att dra upp det klassiska fenomenet "Slampa och Hingst".
Alla känner väll till att när den kille är med många tjejer, är han en hingst
och när tjejer gör samma sak är hon en klockren slampa.

För egen del tycker jag att båda två är lika stora slampor, dock beroende på frågan
hur många det krävs att man varit med för att man ska förtjäna namnet.

Nu när jag kommit upp i åren (19, snart 20)
så har jag tröttnat på allt meningslöst strul på festen...
Det var kul när man var kanske 15-16 år...kanske tom 17.
För mig, om jag ska vara ärlig, så var det mer som en "erövring".
Jag skulle alltid få den snyggaste killen på festen att strula med mig...
så j*vla onödigt. Egentligen. Varför? Ego. kanske.

Jag hade ett förhållande i 2 år och 2 månader.
Det fanns stunder när jag saknade chansen att få dra ut på krogen å "jaga".
Men så är det ju alltid, när man är singel vill man ha förhållande och när man
har ett förhållande vill man vara singel... Nu har jag varit singel i 5 månader ungefär.
Det har varit lugnt och skönt, har inget problem med att leva med mig själv.
Kan vara riktigt skönt att bara få komma hem och bara få vara ifred.

Jag brukade festa ganska mycket i början, det är väll mest naturligt så.
Jag tänkte att "nu ska jag vara singel tills jag blir minst 25".
Och det fungerade faktiskt ganska bra ett tag... har inte haft några problem.
Det har faktiskt varit skönt att vara singel.
Fått allt det goda ifrån livet utan att vara i ett förhållande...

Men nu har ensamheten börjat gnagt. Vissa dagar riktigt ordentligt.
Vissa dagar inte alls... Men nog är livet ganska grått om man inte får vara kär iaf ibland.
Det kan vara lugnt och skönt att vara singel å bara glida runt...
Men livet vore rätt meningslöst, om man i slutändan inte får dela det med någon man älskar.

DOCK, är du grymt "petig" (kmr inte på ordet jag söker) när det
gäller killar/tjejer kan det ta längre tid... för när du väl hittat någon som "duger",
så måste han gilla dig tillbaka också. Ha tålamod och låt inte ensamheten styra.

Att strula runt kan verka kul... men inget slår sann kärlek.. klyschigt, men sant.
Jag dömer inte dem som gör det... även om jag själv försöker vara högaktningsfull,
svår, mystisk och ouppnåelig... så kan även jag slinta ibland. Då hoppas jag att ingen dömer mig.

Med kärlek //Frida

Kommentarer
Postat av: Dessan

sv: jajamen, jag har varit singel i över ett år nu och: i still going strong as single ;P

2010-08-29 @ 13:07:58
URL: http://minbloggochingenannans.blogg.se/
Postat av: Dessan

sv: haha, jajamen :) Låter bra det! :D

2010-08-29 @ 13:16:10
URL: http://minbloggochingenannans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har tyvärr också vart lite slampig en gång i tiden, men nu är jag 17 år, har testat allt och är knappt sugen på killar längre. Jag bara är och vet att den rätta kommer någon gång =)

2010-08-29 @ 13:21:13
URL: http://conler.se
Postat av: Hanna

härligt!

Jodå det är fint med mig :)

2010-08-29 @ 13:37:36
URL: http://hannnapannnas.blogg.se/
Postat av: Naima

Roligt ;D men Visste du att jag har en sån tävling som den som kommenterar under min senaste inlägg '' Tävling '' har stor chans att bli dagens blogg '' :D



Kram // Naima www.naaimas.blogg.se

2010-08-29 @ 17:36:15
URL: http://naaimas.blogg.se/
Postat av: josefine

sv: tack så mycket :D

2010-08-29 @ 21:55:17
URL: http://technicolor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0