Nej.

Nej.
Ett så litet och enkelt ord, men ack så svårt att säga.

Länge gick jag runt utan att uttala detta ord.
Exempelvis på fester och ute på krogen osv...
jag tänkte att killarna var fulla och inte riktigt visste va de gjorde
och att det helt enkelt var så det gick till när man var ute.
Man var lite "handsy" och nog verkade det som om alla var ok med det...
Jag brukade tänka att "oj, nu har jag gett den här killen signaler...vore så elakt att dissa!"

Men nej. nej, nej nej.
Gå aldrig med på något du själv inte har någon direkt lust med,
du är inte skyldig någon något - förutom dig själv.
Han kommer att dansa vidare efter en ny brud och du får vara i fred.
I de flesta fall... Men det finns alltid idioter där ute, som bara INTE FATTAR.

Första gången jag sa "nej", gick dock inte som på räls...
En kille kom fram och ville dansa, jag tkte att han såg bra ut så varför inte?
Sen fick jag dock erfara att den här killen.. han kunde inte dansa.
Jag vet inte vad det var för låt han lyssnade på, men inte var den i takt med den som spelades..
Kort sagt, han dansade som en jäkla "stroke-patient" på styltor och crack.
Han frågade om han fick kyssa mig och jag svarade "visst"...
men han kysste lika bra som han dansade, som en jäkla elvisp.

Efter det försökte jag hålla mig undan och bli av med honom...
försvinna in i vimlet... drog med mig min kompis och vi sprang ut på verandan..
Men nej, han var kvar hack i häl. Han sög på mig som en jävla blodigel...
ungefär allt mitt smink och foundation var borta.

Så säger han att hans buss går om en kvart, men att han gärna sover hos mig...
"GULP". Nu måste jag verkligen visa den här killen vad som gäller.
Jag talar i min allra dissande ton och ser så jäkla snett på honom som möjligt...
men den här duden, han fattar liksom bara inte... tillslut drar jag fram mitt bästa kort:
"jag har mens!" säger jag... "nejmen det är lugnt!" ...vad i hela h*lvete! inget hjälper.

Till slut gör jag något som jag aldrig vågat tidigare, jag säger Nej. "Nej, Jag vill inte".
Adrenalinet pumpar i hela mig och jag känner mig stark.
Men nej.... killen sliter sig inte, utan fortsätter.. "kom igeeen då, kom igeeen!"
"Men hon vill inte!" säger min kompis till slut. Men han bara tittar på henne.
Efter ett j*vla tjatande ger han sig dock till slut och jag kan äntligen andas ut...

Poängen är att Våga säga nej, adrenalinet kommer att pumpa som vilt genom kroppen.
Det är en obeskrivlig känsla att kunna säga ifrån och du slipper må dåligt dagen efter!

Kommentarer
Postat av: MOOOLLYS

Ha en fortsatt fin kväll! :)

2010-08-29 @ 22:27:40
URL: http://HTTP://MOOOLLYS.BLOGG.SE
Postat av: Frida

sv; Ja det är försig sant. Jag skulle kunna hjälpa dig med en ny design, om du vill.

2010-08-30 @ 08:43:00
URL: http://ochfrida.blogg.se/
Postat av: jennyj

tack ska du ha!

2010-08-30 @ 09:30:44
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Frida

sv; Synd att dom kostar en del bara, men jag ska beställa den jag vill ha lite senare idag :D!



Jag vet inte, det får du bestämma själv.

2010-08-30 @ 11:03:12
URL: http://ochfrida.blogg.se/
Postat av: Tina

vilket viktigt inlägg. du skriver riktigt riktigt bra och inspirerande, har läst alla inlägg fram tills det här. fortsätt med bloggen, den är sjukt bra och kan bara bli bättre :)

2010-09-19 @ 20:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0