prova, prova och prova igen!

livet handlar om att prova, prova och prova...
misslyckas, misslyckas och misslyckas igen!

Mitt liv har gått i etapper...

låg-mellanstadiet:
lite av en skum typ [akward], klassens clown.

högstadiet:
helvild och galen, HELT CRÄJZY, klassens clown.

gymnasiet:
lugnat ner mig, [stand by]. chilli billi.

yrkeshögskolan:
börjar känna av mitt "gamla jag" igen. flummig och övertrött.
tänker inte innan jag pratar - tänk gud så skönt.
det känns som om allt har börjat lossna, jag är precis där jag vill vara i livet.
efter att ha provat, provat och provat igen har jag hittat rätt spår.
Livet är som en riktigt jävla bra låt. Riktigt fint!
känns som om jag äntligen hittat rätt här i livet.. på många olika sätt.
jag känner mig fri... det känns som jag är på riktigt jävla rätt väg.
det är nytt, men inte skrämmande.

jag har provat, provat och provat...
jag har misslyckats, misslyckats och misslyckats igen.
jag kommer att prova och misslyckas många gånger fler.
men rätt som det är, så bara lossnar det!

Blunda, ta ett djupt andetag och andas in luften... den kommer att kännas klar!

Kommentarer
Postat av: Moa

Riktigt fint skrivet :)



Jag har väl också gått igenom lite olika stadier...



Lågstadiet: Glad, barnsligare än vad mina småsyskon har varit i samma ålder.



Mellanstadiet: Glad till en början, hade många vänner. Förlorade alla vänner, blev tyst och reserverad, enstöringen som satt på biblioteket varenda rast och läste fanfiction-noveller på internet medan mina ex-vänner satt ute i solen.



Högstadiet: Fast i tystnaden, fortfarande blyg och reserverad trots många försök att bryta mig loss. Fick dock några underbara vänner som jag kunde vara mitt öppna, spralliga, galna jag med.



Gymnasiet: Äntligen har jag sluppit blygheten, kan prata fritt i klassrummet och inte bara med några få. Känns som att jag är på rätt väg, och allt kommer lösa sig.



Tack för du fick mig att fundera över det här! :D Det hjälpte att kartlägga hela skiten. :)

2010-09-19 @ 10:31:24
URL: http://moaslillahorna.blogg.se/
Postat av: Honi

Fint skrivet, tror vi alla går igenom perioder som både är bra och dåliga. Min skoltid var rätt jämn men efter det så har det varit mycket upp och ner.

2010-09-19 @ 20:36:22
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: Sannaliten

Svar: Okej, tittar du på valvakan? :) Vilka tror du vinner då, rödgrönt eller blått?

2010-09-19 @ 21:37:48
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: Johanna

Känns som att jag också börjar hitta rätt, det tar sin tid men det kommer det kommer :))

2010-09-20 @ 09:52:22
URL: http://jlunde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0